Samodzielnie i skutecznie… – projekt na lata 2018-2020 – harmonogram
Od kwietnia 2018 do marca 2020 roku realizujemy projekt dofinansowany przez PFRON pod tytułem „Samodzielnie i skutecznie poznajemy świat – zajęcia terapeutyczne dla dzieci i młodzieży skutecznie wspierające samodzielność„.
Celem projektu jest umożliwienie kontynuacji lub rozpoczęcie działań terapeutycznych dla dzieci, młodzieży i młodych osób dorosłych, których niepełnosprawność powoduje mniejszą samodzielność w wielu obszarach.
Czas realizacji projektu: kwiecień 2018 – marzec 2020
Uczestnicy projektu: Osoby z aktualnym orzeczeniem o niepełnosprawności, przede wszystkim dzieci, młodzież oraz młode osoby dorosłe.
Rekrutacja do projektu rozpocznie się 5.04.2018, planowana jest do 25 kwietnia lub do wyczerpania miejsc – bierzemy pod uwagę wcześniejsze zakończenie rekrutacji.
Każdy uczestnik będzie miał przygotowany Indywidualny Plan Działań – przygotowany na podstawie wywiadu z rodzicami/opiekunami oraz diagnozy i obserwacji.
Diagnozy uczestników – sprawdzanie obecnego stanu umiejętności i funkcjonowania uczestników, aby ustalić właściwe cele działań terapeutycznych. Diagnozy będą odbywały się w terminie kwiecień-czerwiec.
Od kwietnia do czerwca rozpoczną się również zajęcia grupowe diagnostyczne.
W wakacje będą odbywały się spotkania indywidualne oraz zajęcia na pływalni.
Zajęcia terapeutyczne będą odbywały się od września, po ustaleniu grafiku z terapeutami.
Zajęcia terapeutyczne indywidualne: w zależności od potrzeb, uczestnik może brać udział od jednej do wielu form wsparcia właściwej dla jego problemu.
Zajęcia terapeutyczne grupowe – każdy uczestnik zobowiązany jest do udziału w chociaż jednej wybranej i wskazanej formie zajęć grupowych, ze względu na konieczność sprawdzenia jego umiejętności społecznych, wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności w praktyce.
Psychoedukacja uczestników i rodziców/opiekunów – poprzez indywidualne spotkania z uczestnikami, ale również comiesięczne szkolenia dla rodziców.
Struktura projektu opiera się na łączeniu trzech najważniejszych czynników – terapii indywidualnej z udziałem w zajęciach grupowych oraz psychoedukacją uczestników i rodziców, która spina całość terapii.
Harmonogram realizacji projektu – pierwszy rok:
comment closed