Idzie nowe… nowa kadra, nowe metody, nowa energia:)

Od września w realizacji projektów Fundacji będzie pomagała młoda kadra, czyli młode osoby, które podejmują się prowadzenia w sposób innowacyjny zajęć z dziećmi. Dzięki temu nawet znane aktywności będą miały świeże pomysły. Na początku programy młodych terapeutów realizowane są pod opieką merytoryczną starszych terapeutów. W ten sposób uczymy się od siebie nawzajem z korzyścią dla uczestników spotkań. Taka forma sprawdza się najlepiej i cieszymy się, że mamy taką możliwość. Nasi młodzi terapeuci – pan Marcin i pani Karolina będą prowadzili swoje autorskie zajęcia w Fundacji – miejscu, z którym współpracują od wielu lat. Teraz zdobyli nie tylko doświadczenie ale mają również kwalifikacje pozwalające im prowadzić zajęcia. Jesteśmy po pierwszych spotkaniach – miło jest uczestniczyć wraz z dziećmi w nowych formach aktywności.

Zajęcia z instrumentami muzyczno-ruchowe prowadzone przez pana Marcina będą koncentrowały się na prawdziwej muzyce, która jest z nami w odgłosach zwierząt, szumie miasta ale też w pięknie brzmiących instrumentach. Tutaj liczy się koncentracja, wsłuchanie w rytm co pomoże w każdej sytuacji skoncentrować się i wykonać zadanie. Tworząc zespół muzyczny – bo taki ma być efekt końcowy spotkań – trzeba dobrze zgrywać się z innymi uczestnikami i z instrumentami. Wtedy nauka jest przyjemna i efekty miło nas zaskoczą, co było już widać po pierwszych zajęciach, z udziałem instrumentów które dzieci znają, a także prawdziwej gitary elektrycznej.

IMG_6211

 

Zajęcia teatralne metodą dramy są wykorzystaniem niekonwencjonalnej metody pedagogicznej gdzie ważna jest współpraca, zrozumienie roli jaką odgrywamy oraz jaką odgrywają inni w kontekście zmieniającej się sytuacji. Jest to forma bardzo kreatywna, gdzie nie odgrywa się tekstu tylko samodzielnie go tworzy, czasami spontanicznie, czasami według określonych zasad. Dzieci uczą się samodzielnych wypowiedzi, wyrażania emocji i siebie, akceptacji innych oraz poznawania mocnych i słabych stron każdej sytuacji. Poza ćwiczeniami aktywizującymi jest wiele elementów ćwiczenia mowy, oddechu, pracy ciałem i rozumienia ciała – wszystkie te umiejętności kształtują uwagę i koncentrację, a jednocześnie dają dziecku możliwość wypowiedzenia się, niekiedy wyrażenia skrywanych obaw lub pokonania niepewności. Na zakończenie zajęć przygotowane zostanie przedstawienie na podstawie scenariusza, który przygotują sami uczestnicy.

IMG_6274

Informacja na temat młodej kadry:

Pan Marcin – Marcin Grabiński – absolwent szkoleń w dziedzinie pedagogiki oraz kursów naszej Fundacji, uczestnik wielu zajęć, najchętniej realizujący pasje muzyczne, które zapewne dzieci pamiętają z letnich turnusów. Obecnie Marcin współpracuje ze Szkołą „Music&More” w Warszawie gdzie prowadzi zajęcia z nauki gry na gitarze w wielu lokalizacjach.

Swoje zainteresowania muzyczne łączy i rozwija w różnorodny sposób. Stale uczestniczy w zajęciach nauki gry na gitarze u Bartosza Pydymkowskiego (gitarzysty w zespołach muzycznych oraz nauczyciel gry na gitarze) oraz jest absolwentem warsztatów u znanego muzyka Skubasa, po których został zaproszony do współpracy z tym muzykiem.

Marcin swój dalszy rozwój muzyczny łączy z Państwową Szkołą Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie na wydziale Jazzu. Razem z dziećmi Marcin planuje założenie w Fundacji zespołu muzycznego. Zbiera młodych muzyków do kapeli:)

Pani Karolina – Karolina Bandolet – terapeutka dramy czyli metody w kształtowaniu osobowości człowieka poprzez rozwijanie wyobraźni i wrażliwości. Ponadto Instruktorka teatru szkolnego przy organizacji PO ASSITEI (Polski Ośrodek Międzynarodowego Stowarzyszenia Teatru Dla Dzieci i Młodzieży).

Sama ma możliwość poznawać siebie i innych w czasie udziału w zajęciach teatralnych, których zwieńczeniem jest występ na scenie. Miała przyjemność pracować  i występować na deskach Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie przy młodzieżowym przedstawieniu „Sen Nocy Letniej” w reżyserii Małgorzaty Zajączkowskiej.  Wiele swoich doświadczeń chce przekazać dzieciom, aby lepiej rozumiały siebie poprzez zabawę w teatr.

Swoje doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała jako wolontariuszka w Fundacji „Słyszę-Mówię-Czuję” gdzie poznała różne problemy dzieci. Przeszła szkolenia z metod pracy z dziećmi z autyzmem, z osobami niesłyszącymi oraz z zaburzeniami rozwoju mowy, a szkolenie z metody dramy z małymi dziećmi ukończyła w Stowarzyszeniu Praktyków Dramy „Stopklatka” w Warszawie. Dalej się szkoli w tym zakresie. Samodzielnie rozpoczęła działania tą metodą przy projekcie „Zobacz Usłysz Pomyśl”, a  od kilku lat pracuje jako instruktorka dramy z dziećmi w kanadyjskim Przedszkolu w Warszawie „Canadian Preschool”. Zajęcia prowadzi w języku angielskim z grupą dzieci z różnych stron świata. Daje to szerokie spojrzenie na dzieci i ich potrzeby.

Obecnie studiuje na wydziale logopedii Uniwersytetu Warszawskiego, pozwala to rozwijać się w wielu kierunkach. Kocha muzykę, film, dobrą wegetariańską kuchnię, a nade wszystko teatr. Ponieważ wie, jakim wyzwaniem jest realizacja przedstawienia, będzie dążyła, aby razem z dziećmi znaleźć odpowiedni temat i pokazać go wspólnie na scenie.