Home

Edukacja


” – Wyruszamy wszyscy na Wyprawę – odparł Krzyś wstając i otrzepując się z piasku – Dziękuję Ci, Puchatku
– Wyruszamy wszyscy na Przyprawę? – Spytał Puchatek z przejęciem. – Nigdy jeszcze nie byłem na żadnej przyprawie.
– Wyprawie, głupi Misiu! To sie zaczyna na W.”

„Bo ja piszę dobrze, tylko Koślawo. To jest dobra pisownia, tylko Koślawa, to znaczy, ze litery trafiają nie tam, gdzie trzeba…” Puchatek

Podczas wyprawy ważny jest plan i drogowskazy. Razem z rodzicami i specjalistami pomagamy zaplanować naukę dziecka i dajemy drogowskazy – wskazówki, co i jak należy po kolei ćwiczyć, sprawdzać, badać lub zapamiętywać Żeby jednak wiedzieć, czym różni się wyprawa od przyprawy trzeba te słowa słyszeć i rozumieć. Nauka najpierw słyszenia, później rozumienia jest podstawą – zanim nie sprawdzimy, czy dziecko słyszy, co mówimy, nie możemy mieć pewności, że nas słucha. To dopiero pierwszy krok w naszej wyprawie. Wyprawa w krainę nauki musi być zabawą, musi być ciekawa i musi prowadzić do celu. Na początku wyznaczamy sobie cel , koncentrujemy się na tym, żeby osiągnąć je w sposób, który jest dla dziecka ciekawy, bo tylko w ten sposób zostanie osiągnięty. Uczymy dzieci poprawnej wymowy – a zatem jak powiedzieć, pokazać lub napisać literę  „t”, a nie „d”. Uczymy zapamiętywać i ćwiczymy pamięć, uczymy, jak się uczyć – nie zawsze trzeba siedzieć przy stoliku albo biurku. Liczenie spadających z drzewa kasztanów to chyba najlepszy sposób nauki liczenia, może jeszcze porównywalny z liczeniem muszli nad morzem, albo smakołyków, które podamu psu, a może jednak ciasteczek, które zawieszamy na choinkę w czasie świąt, a także piegów na nosie mamy, gdy zaświeci pierwsze słońce. Sprawdzamy, co najbardziej spodoba się danemu dziecku i wykorzystujemy jego zainteresowania – czasami możemy tygodniami bawić się autami. To są konkretne przykłady – koniecznie skorzystajcie. A przy okazji z kasztanów ułóżcie cyfry, może też litery, a na mokrym piasku napiszcie, co chcecie zapamiętać na długo, może warto zrobić zdjęcie, a później wspólnie o nim opowiadać. Miłej wyprawy.

Jesteśmy również często odwiedzani przez studentów pedagogiki, psychologii i pokrewnych dziedzin. Pod okiem naszych specjalistów zdobywają wiedzą przyszli oligofrenopedagodzy, pedagodzy, logopedzi i inni specjaliści. Nasze wymagania w stosunku do studentów są wysokie, przede wszystkim cenimy zaangażowanie i szacunek dla dziecka. To coś, czego nie można się nauczyć, a trzeba po prostu poczuć.